08 desember 2011

Småtterier ::: Small things

Jeg har ryddet i gamle quiltesaker. Massevis av gamle stoffer og gamle UFOer ble rett og slett kastet. Det vil si, de gamle - men fullt brukbare- stoffene ble gitt bort til to barneskoler. Fine stoffer å bruke når man skal sy småting eller lage puter eller pennal, for det er lett å lære seg å sy med stødige bomullsstoff. Og materialrommene til barneskolen er IKKE fulle av garn eller stoffer eller utstyr!


Og så fant jeg gamle prosjekter... små forsøk som ble testet og utprøvd... og så gikk jeg lei, mistet fokus eller fikk dårlig tid. Søm av sekskanter for eksempel... et prosjekt med rødt, rosa og så en svart kant.
Hvor store er sekskantene?
Hm.... små.
Sidestørrelse 7mm ca... (litt mer enn 1/4")
Noen bedre?



I've sorted my old quilt projects. Lots of old fabrics and some old UFOs are thrown away. Well, the fabrics are donated to some schools, so the children can use the old, but still good, fabric for learning how to use a sewing machine.


I found a lot of old quilt stuff and unfinished projects. They will never ever get finished! I lost interest in them, and some were just tests of techniques or color combinations. And I found this hexagon project... with really tiny hexagons... the sides measures approx 7mm (a little more than 1/4).
Interesting, but I will not finish this!

2 kommentarer:

Wendz sa...

It seems such a pity that those little hexagons will not get made into something pretty. If you would like I would happily receive them.

tubakk sa...

Disse må du bare fortsette med. 1/4" er ca 6 mm på kanten. Dine er nok sikkert det også dersom de er ferdig utstansede. Jeg har kommet ganske langt på et teppe med slike små sekskanter, ca 2500 til nå. Kanskje kan jeg ferdiggjøre prosjektet for deg. Skvatt litt da du skrev at du hadde kastet stoffer. Vet jo at vi i skolen nesten ikke har en flis av stoff å bruke. Når jeg rydder tar jeg med til skolen, og der blir det godt mottatt. Så flott at du tenker på oss.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære innlegg