23 september 2012

Prærie ::: Prarie Sampler Quilt

Herlig søndag, med fint vær for en gangs skyld! Hagejobbing, raking & rydding.
Alle mann i jobb... noen med protester, andre mer villige...
Happy sunday, with garden work! 

Jeg fikk fotografert mitt reproteppe- og nå er mønsteret i trykken, endelig!
Pakkene sendes imorgen, til alle abonnenter!
Jeg valgte reprostoff i rødt og krem til mellomblokker, og mønstret aquablått og turkis til kant.
Teppet skal få ligge litt før jeg bestemmer meg for quilting! Det skal bli et mykt slumreteppe, så da blir det en tynn bomullsvatt og myk, åpen maskinquilting. Kommer nok til å quilte selv på quilteramma vi har i butikken, og bruke den store Berninamaskinen, 820. Lyst kremfarget bakstykkestoff i dobbel bredde skulle passe fint
til teppet.


I've taken my reproduction quilt from the Wolff & Juul repro club out for photography. 
Lots of different blocks in our Prarie Sample Quilt. I chose some red & cream reproduction fabric for the setting blocks and some aqua patterned fabrics for the outer borders.

I have to decide what to do about the quilting- it will be a "slumber quilt" on the coach, so I will go for a thin cotton batting and some soft machine quilting. Maybe I'll do the quilting myself, on our quilting frame and the big Bernina 820, at the shop. Cream backing fabric should be a nice companion I think!

2 kommentarer:

Annik-Snor sa...

Nydelig teppe

susis quilts sa...

hej wenche,sa fint den er,meget flott,har det bra,susi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære innlegg