14 september 2013

Aurifil threads ::: Tråd fra Aurifil

Well, you probably now already I'm an Aurifil kind of girl! I've been in love with the 12wt Aurifil thread since 2005, when I first tried it and used it for embroidery/ stitchery. My favorite ever since!

 


And now I have a new love, the 50wt for piecing my quilts. Just so smooth and easy thread to use! Both my Janome 6500 and my Bernina 820 love it, as top and bobbin thread. 
Price? well, it's not your bought-at-Ikea-thread! But think about it, you get the quality you pay for. If its cheap, its just cheap quality also. Aurifil thread have long fibers, is colorfast and the thread is smooth and have a great shine. And is made in Italy. And the best, you get so much for your money. Each spool have 1300meters and will last a long time!

Du vet vel antagelig nå at jeg er ei Aurifil-jente. Jeg elsker den tråden... helt siden 2005, da jeg fikk teste den ut som broderitråd for første gang. (Takk Anita, fra ADK quiltdesign!) Etter det så har jeg jo ikke brukt noe annet til broderuskene mine!


Men nå er jeg forelsket på nytt... i 50wt-en! En fantastisk sytråd, glatt, 100% bomull, langfibret, glir lett gjennom maskina (både min Janome 6500 og Bernina 820 liker den), og jeg bruker den både som over- og undertråd.
Prisen: kr 85,-/ pr snelle med 1300 meter tråd. Det er ikke -kjøpt-på-Ikea-tråd nei, kvaliteten kan ikke sammenlignes. Du får det du betaler for! Aurifil er egyptisk bomull, produsert og farget og pakket i Italia, med tilhørende betaling for kvalitet, miljø og arbeidsplasser. Tenk litt på det. Og her får du topp kvalitet for pengene, og snella varer en evighet.

Og får jeg betalt for å skryte? Nei, jeg får ikke det. Men jeg har tråden i butikken selv, og jeg vil selge de produktene jeg selv bruker og kan stå innefor kvalitetsmessig. Og så vil jeg at du skal bruke den også! Derfor har jeg tatt inn og satt sammen et sett med 9 flotte farger. Hele settet får du for Nkr. 739,- og det er nesten 12 km med tråd! Sy akkurat det du vil- jeg garanterer at du blir fornøyd!



(Do I get paid to say this? No. But I sell the thread in my quilt shop... and I want you to try it!)
I've made my own Northern Quilts Favorites; a selection of the 9 most beautiful colors! Try the whole selection for just Nkr 739,-, -almost 12 kilometers of thread!

1 kommentar:

Grete L sa...

Enig med deg Wenche, dette er en super tråd! Håper du kommer til å selge den enkeltvis også - i alle fall i de nøytrale fargene!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære innlegg